vad händer med världen?

Vad händer med världen egentligen?
Fler och fler katastrofer inträffar på ett eller annat sätt hela tiden. Det är verkligen dags att folk öppnar upp ögonen och ser vad det är som händer, vad vi gör mot oss själva. Vi har blivit varnade länge men om inget tar det på ett stort allvar kommer allt ta slut, tyvärr, men så är det.
De stackars U-länderna får all skit vi dumpar hos dom som skapar hemska naturkatastrofer hos dom, de människor som inte har råd till skydd, inte har råd till att bygga upp igen.
När ska folk fatta att det är det lilla extra man gör för miljön som verkligen gör skillnad?
Tex, när jag är och handlar på Coop tar jag alltid papperspåse istället för plast. Hade alla gjort det hade bara det hjälp så sjukt mycket. Jag pantar mina burkar istället för att slänga dom. Hade alla gjort det hade det hjälpt mycket. Man kanske inte kan rädda världen på en dag men man kan fan göra vad man kan. Det lilla som inte ens kostar oss något. Ne, nu måste vi börja tänka på vår stackars värld, våra stackars djur och våra stackars barn som kommer få sota för det här.

Just nu är det ju Island som är drabbat.
Tack vare askmoln har ju jättemånga länder stängt sina flygplatser och massor av människor är fast och kan inte komma hem. Dessutom smälter glaciären och det kommer också skapa problem.

En katastrof efter den andra hela tiden. När kommer jorden ge upp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback